patari.org Αρχική σελίδα patari.org
Χώρος συζήτησης της πατριωτικής αριστεράς
 
 Συχνές ΕρωτήσειςΣυχνές Ερωτήσεις   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Κατάλογος ΜελώνΚατάλογος Μελών   Ομάδες ΜελώνΟμάδες Μελών   ΕγγραφήΕγγραφή 
 ΠροφίλΠροφίλ   Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

Η Ελλάδα στο στόχαστρο της Αυτοκρατορίας

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    patari.org Αρχική σελίδα -> Πολιτική συζήτηση
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
βραχυκ. εκσυγχρονιστήρι
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Μάρ 06, 2009 9:18 pm    Θέμα δημοσίευσης: Η Ελλάδα στο στόχαστρο της Αυτοκρατορίας Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Από: http://deltio11.blogspot.com/

Σε πλήρη ανάπτυξη η επιχείρηση κατάλυσης της ελληνικής κυριαρχίας και μετατροπής της Ελλάδας σε χώρα «Μπένετον».




Η έκθεση, «Gay McDougall» όπως και η έκθεση του Στέιτ Ντηπάρτμεντ, αποτελούν, το πολιτικό και ιδεολογικό υπόβαθρο, για την «εξέγερση των μεταναστών», για την οποία οι «τελικές πρόβες» συνεχίζονται.

Επισημαίνω,σαν πρώτη αντίδραση τις ακόλουθες παραγράφους με ιδιαίτερη πολιτική σημασία για το μέλλον.

36. The Muslim minority is only officially recognized in Western Thrace, however, over recent years large numbers of Muslims have migrated to Greece and settled in other areas where they face challenges to religious freedoms. In Athens there are no recognized Mosques and no Muslim cemeteries. Mosques function “underground” and illegally. They call for the legalization
of Mosques and note that legislation allowing for a Mosque and Islamic Centre met with strong objections from the Greek Orthodox Church and Athens residents. When a Muslim dies the body is sent to the country of origin or to Thrace for burial. The Greek Orthodox Church reportedly donated land for a Muslim cemetery however progress has been slow.

36. Η μουσουλμανική μειονότητα επισήμως αναγνωρίζεται μόνο στη δυτική Θράκη, Εντούτοις, κανένας μεγάλος αριθμός μουσουλμάνων έχει μεταναστεύσει στην Ελλάδα και έχει εγκατασταθεί σε άλλες περιοχές όπου αντιμετωπίζουν προκλήσεις στις θρησκευτικές τους ελευθερίες. Στην Αθήνα δεν υπάρχει κανένα αναγνωρισμένο μουσουλμανικό Τέμενος και κανένα μουσουλμανικό νεκροταφείο.Η Λειτουργία των μουσουλμανικών τεμενών είναι «υπόγεια» και παράνομη. Απαιτούν τη νομιμοποίηση των μουσουλμανικών τεμενών και παρόλο που η νομοθεσία προβλέπει ένα μουσουλμανικό τέμενος και ένα ισλαμικό κέντρο , αντιμετωπίστηκε με έντονες επιφυλάξεις από τους κατοίκους Αθηναίων και την ορθόδοξη εκκλησία. Όταν ένας μουσουλμάνος πεθαίνει, το σώμα του στέλνεται στη χώρα προέλευσης ή στη Θράκη για τον ενταφιασμό. Η ελληνική ορθόδοξη εκκλησία σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες παραχώρησε έκταση για τη δημιουργία μουσουλμανικού νεκροταφείου αλλά η πρόοδος είναι αργή.».


Είναι προφανές , ότι η εισβολή από την Τουρκία των λαθρομεταναστών αποβλέπει στην «επιβολή» προτύπων στην ελληνική κοινωνία. Ο στόχος είναι η εθνική, η γλωσσική, πολιτιστική και θρησκευτική μεταβολή, και η μετατροπή της Ελληνικής Δημοκρατίας, από το κράτος και το εθνικό κέντρο των Ελλήνων, σε πολυεθνική επαρχία της « παγκόσμιας ολιγαρχίας»

.....«The Macedonian language is not recognized, taught, or a language of tuition in schools».
-«η μακεδονική γλώσσα δεν αναγνωρίζεται ως γλώσσα εκπαιδευτικού συστήματος, και δεν δεν διδάσκεται» .


-Η αναφορά στην «μακεδονική γλώσσα», συμβαδίζει με την πρόταση Νίμιτς για «συμβιβασμό στην αναγνώριση της γλώσσας» .

81. The Greek government’s interpretation of the term “minorities” is too restrictive to meet current standards.
81.Η ερμηνεία από την Ελλάδα του όρου μειονότητα είναι πολύ περιοριστική θα ανταποκριθεί στα σημερινά δεδομένα.
-Η δήλωση στον ΟΠΕΚ του κ. Ροζενστάιν ειναι επομένως ξεκάθαρη τώρα.


82. One also senses an interest in promoting a singular national identity.
82.Κάποιος μπορεί να αισθανθει ένα ενδιαφέρον για την προώθηση μιας μοναδικής εθνικής ταυτότητας.


-Να λοιπόν η ουσία του προβλήματος. Η μοναδική εθνική ταυτότητα. Αυτό που θέλουν να αλλάξουν. Η καλύτερα να μας επιβάλουν.Τώρα γίνεται κατανοητή και η "Πρεμούρα", ορισμένων για τά "ελληνόπουλα" από την Αφρική κλπ.

87. In the modern paradigm, while minority issues are a legitimate interest of the
international community, they should not be seen as tied to or implicating specific
inter-state relations that may threaten the principle of territorial integrity. ....

87. Η διεθνής κοινότητα έχει το νόμιμο δικαίωμα να εκφράσει το ενδιαφέρον της για τα ζητήματα μειονοτήτων, και δεν πρέπει να συνδέονται η να προκαλούν προβλήματα στις διακρατικές σχέσεις που μπορεί να απειλήσουν την αρχή της εδαφικής ακεραιότητας.
....Η απόφαση ότι μια συγκεκριμένη ομάδα πρέπει να τύχει προστασίας ως μειονότητα που δεν επιφέρει επιπτώσεις στις διακρατικές σχέσεις. Οι μειονότητες είναι συστατικό μέρος της ελληνικής κοινωνίας και όχι ξένο στοιχείο.


-Αυτή είναι η εφαρμογή, του δόγματος της «περιορισμένης κυριαρχίας», που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στη Γιουγκοσλαβία με το Κοσσυφοπέδιο. Η παρέμβαση, στα θέματα μειονοτήτων είναι «νόμιμο δικαίωμα» της διεθνούς κοινότητας, δηλαδή των Ηνωμένων Πολιτειών και τον κοφρίμ-μααμινίμ.

-Είναι απορίας άξιο, γιατί η κυρία McDougall αρνείται το δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού, ως Μακεδόνων ,στα 2 εκ. των κατοίκων της βορείου Ελλάδος, και το αναγνωρίζει σε μερικές εκατοντάδες «χαφιέδες» .
-Το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού έχει τα όρια του. Εάν ο κ. «καθηγητής» αισθάνεται ως «Αλίκη Βουγιουκλάκη», ιδίως μετά την εκπομπή του στο υποκατάστημα του BBC, αυτό, δεν υποχρεώνει το ελληνικό κράτος, ούτε στην έκδοση ταυτότητας με αυτό το όνομα, ούτε στην αναγνώριση πνευματικών δικαιωμάτων στις ταινίες της.



Ικανοποίηση Γκρούεφσκι


Ο πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ, Νίκολα Γκρούεφσκι, εξέφρασε την ικανοποίησή του για το περιεχόμενο της έκθεσης της ανεξάρτητης εμπειρογνώμονα του ΟΗΕ για ζητήματα μειονοτήτων, Γκέι Μακ Ντούγκαλ.
Κληθείς να σχολιάσει το περιεχόμενο της έκθεσης, ο κ. Γκρούεφσκι, από την πόλη Στιπ όπου συμμετείχε σήμερα σε προεκλογική συγκέντρωση ενόψει των προεδρικών και δημοτικών εκλογών της 22ας Μαρτίου, δήλωσε:
«Για εμάς ήταν κάτι το αναμενόμενο και δεν αποτέλεσε καμία έκπληξη. Ίσως γι άλλους να αποτέλεσε έκπληξη, για εμάς όμως όχι. Είναι θετικό το γεγονός ότι το ζήτημα έλαβε διεθνή στήριξη. Για εμάς αποτελεί ένα είδος ικανοποίησης, διότι από την άλλη πλευρά υπήρχε άρνηση παραδοχής».

-Το πλήρες κείμενο της έκθεσης, της Gay McDougall, της «ανεξάρτητης εμπειρογνώμονα» του Ο.Η.Ε. για τα ανθρώπινα δικαιώματα,
-στο i-reporter.
https://www.blogger.com/comment.g?blogID=10824828&postID=7116491527838867720&isPopup=true

-και στο taxlaia.
http://taxalia.blogspot.com/2009/03/gay-mcdougall.html.

Η δήλωση του εκπροσώπου του Υπ.Εξωτερικών,
-στο http://www.mfa.gr/www.mfa.gr/Articles/el-GR/05032009_SB2054.htm

----------
ΥΓ.Οι πρόβες.

...Επεισόδια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη στη διάρκεια πορειών διαμαρτυρίας

Επεισόδια σημειώθηκαν στο Κέντρο της Αθήνας το βράδυ της Πέμπτης, στη διάρκεια πορείας διαμαρτυρίας για την επίθεση με χειροβομβίδα στο στέκι μεταναστών στα Εξάρχεια.
Η κινητοποίηση έγινε με πρωτοβουλία του Δικτύου για τα Κοινωνικά και Πολιτικά Δικαιώματα και αριστερών οργανώσεων. Αφεητρία ήταν τα Προπύλαια και οι διαδηλωτές κινήθηκαν προς την Ομόνοια και στη συνέχεια κατευθύνθηκαν στη Βουλή, μέσω της οδού Σταδίου, για να επιστρέψουν στο τέλος στα Προπύλαια.
Ομάδα αντιεξουσιαστών που βρίσκονταν στο τέλος της πορείας πέταξαν πέτρες εναντίον των δυνάμεων των ΜΑΤ. Οι αστυνομικοί απάντησαν με χειροβομβίδες κρότου λάμψης και περιορισμένη χρήση χημικών.
Στα επεισόδια που ακολούθησαν, νεαροί προξένησαν φθορές σε δύο αυτοκίνητα και τζαμαρίες καταστημάτων στην οδό Σταδίου.
Eπεισόδια στη Θεσσαλονίκη
Ένταση επικράτησε το απόγευμα και στους χώρους του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στη διάρκεια πορείας που διοργάνωσαν το Δίκτυο για τα Πολιτικά και Κοινωνικά Δικαιώματα και ο Σύλλογος Αντιρρησιών Συνείδησης.
Η πορεία κατέληξε στην Καμάρα.
Οι νεαροί πέταξαν μολότοφ και πέτρες προς τις αστυνομικές δυνάμεις που απάντησαν με χρήση χημικών
-----------------------
Το ρεπορτάζ του in.gr
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=992758&lngDtrID=244

Λίγα 24ωρα μετά τα επεισόδια της Οχρίδας και την ταξιδιωτική οδηγία της Ελλάδας για την ΠΓΔΜ, έρχεται έκθεση ανεξάρτητης εμπειρογνώμονος του ΟΗΕ να φορτίσει το κλίμα, καθώς στα συμπεράσματά της αναφέρει ότι υπάρχει «μακεδονική μειονότητα στην Κεντρική και Δυτική Μακεδονία». Αντιδρά το υπουργείο Εξωτερικών, τονίζοντας ότι δεν θα πρέπει να γίνεται εκμετάλευση του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Συγκεκριμένα, η ανεξάρτητη εμπειρογνώμονας των Ηνωμένων Εθνών για μειονοτικά θέματα, Γκέι Μακ Ντούγκαλ, η οποία επισκέφθηκε τη χώρα μας την περίοδο 8-16 Σεπτεμβρίου, επισημαίνει στην έκθεσή της ότι υπάρχει «μακεδονική εθνοτική μειονότητα στην Κεντρική και Δυτική Μακεδονία» , την οποία δεν αναγνωρίζει η ελληνική κυβέρνηση.

Καλεί, δε, την Αθήνα να ξεφύγει από τη στενή οπτική του αν υπάρχει στη χώρα «μακεδονική» ή «τουρκική» μειονότητα, διότι αυτή απηχεί μια περιοριστική και ξεπερασμένη αντίληψη.

Παράλληλα, ζητά να εστιάσει πλήρως «στην προστασία του δικαιώματος στον αυτοπροσδιορισμό, στην ελευθερία της έκφρασης και του συνεταιρίζεσθαι» και να διασφαλίσει τόσο στην «τουρκική» όσο και στη «μακεδονική» μειονότητα κάθε είδους προστασία προκύπτει από τις διεθνείς συνθήκες για τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Όπως σημειώνει η εφημερίδα Το Βήμα, τα όσα αναφέρονται στην έκθεση αναμένεται να φορτίσουν ακόμη περισσότερο το ήδη τεταμένο κλίμα στις σχέσεις της Ελλάδος με την ΠΓΔΜ, δεδομένου και του γεγονότος ότι ο πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ Νίκολα Γκρούεφσκι έχει καταφέρει να εντάξει το θέμα της αναγνώρισης «μακεδονικής ταυτότητας και γλώσσας» στις διαπραγματεύσεις για την ονομασία, ενώ δεν έχει διστάσει να ζητήσει από την ελληνική κυβέρνηση να αναγνωρίσει ουσιαστικά την ύπαρξη «μακεδονικής μειονότητας» και να επιστρέψει την ελληνική ιθαγένεια σε εκδιωχθέντες «σλαβομακεδόνες».

Με δήλωσή του, ο εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου Εξωτερικών Γ.Κουμουτσάκος ανακοίνωσε ότι η Ελλάδα θα παρουσιάσει επισήμως τις θέσεις της κατά τη συζήτηση της έκθεσης στο Συμβούλιο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στη Γενεύη στις 10 Μαρτίου.

Σημείωσε, ακόμη ότι οι μηχανισμοί προστασίας και ενδυνάμωσης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων δεν πρέπει να μετατρέπονται σε άλλοθι και εργαλείο για όσους «συνειδητά επιχειρούν να τους εκμεταλλευθούν για την προώθηση δικών τους σκοπιμοτήτων στο επίπεδο των διακρατικών σχέσεων».

Η κ. Μακ Ντούγκαλ αφιερώνει ένα ολόκληρο κεφάλαιο στην 26σέλιδη έκθεσή της στην «εθνοτική ταυτότητα στην περιοχή της Φλώρινας». Επισημαίνει συγκεκριμένα ότι η Αθήνα δεν αναγνωρίζει τη «μακεδονική εθνική μειονότητα» που κατοικεί στην Κεντρική και Δυτική Μακεδονία, όπως και την ύπαρξη «μακεδονικής γλώσσας». Κάνει αναφορά στην παρενόχληση και στις διακρίσεις που υφίστανται όσοι δηλώνουν «Μακεδόνες», ενώ καλεί για αναγνώριση όλων των οργανώσεων που χρησιμοποιούν το επίθετο «μακεδονικός».

Όσον αφορά τα υπόλοιπα σκέλη της έκθεσης, η κ. Μακ Ντούγκαλ ομιλεί για τη «μουσουλμανική μειονότητα» της Θράκης, τη μόνη όπως τη χαρακτηρίζει μειονότητα που αναγνωρίζει επισήμως η Ελλάδα, καθώς και για τους Ρομά. Καλεί για την ελεύθερη χρήση του όρου «τουρκικός» σε διάφορες ενώσεις, ενώ εμμέσως ζητεί την εκλογή μουφτή, εφόσον αυτός περιορίζεται στα θρησκευτικά του καθήκοντα. Ζητεί επίσης βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των Ρομά.
-----

To ρεπορτάζ από την http://www.kathimerini.gr/
ΟΗΕ: Προβλήματα στην προστασία των δικαιωμάτων των μειονοτήτων στην Ελλάδα
Έκθεση της Ανεξάρτητης Εμπειρογνώμονος των Ηνωμένων Εθνών για θέματα μειονοτήτων, Γκέι ΜακΝτούγκαλ.

Τα αποτελέσματα των επαφών της στην Ελλάδα τον περασμένο Σεπτέμβριο και τις δικές της εκτιμήσεις καταγράφει σε σχετική έκθεσή της η Ανεξάρτητη Εμπειρογνώμονας των Ηνωμένων Εθνών για θέματα μειονοτήτων, Γκέι ΜακΝτούγκαλ η οποία είχε επισκεφθεί την Ελλάδα από τις 8 μέχρι τις 16 Σεπτεμβρίου 2008.

Όπως σημειώνει στην έκθεσή της, σκοπός ήταν η «προώθηση της υλοποίησης της Διακήρυξης για τα δικαιώματα των ατόμων που ανήκουν σε εθνικές ή εθνοτικές, θρησκευτικές και γλωσσικές μειονότητες». Η κ. Μακ Ντούγκαλ αναφέρει ότι είχε ταξιδέψει σε διάφορες περιοχές της χώρας και διεξήγαγε εκτεταμένες διαβουλεύσεις με εκπροσώπους της κυβέρνησης, σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, καθώς και με θρησκευτικούς ηγέτες, κοινωνικούς παράγοντες και οργανώσεις των πολιτών.

Στην έκθεσή της, μεταξύ άλλων, υπογραμμίζει ότι «η Ελλάδα αναγνωρίζει μόνο μία μειονότητα, τη μουσουλμανική θρησκευτική μειονότητα της Δυτικής Θράκης, η οποία προστατεύεται από τις διατάξεις της Συνθήκης της Λωζάνης του 1923. Η Ελλάδα δεν αναγνωρίζει το καθεστώς των άλλων μειονοτικών κοινοτήτων. Η κυβέρνηση είναι πεπεισμένη ότι οι ισχυρισμοί για την ύπαρξη των άλλων μειονοτήτων είναι αβάσιμοι».

Στη συνέχεια, η κ. ΜακΝτούγκαλ προτρέπει την κυβέρνηση της Ελλάδας «να αποχωρήσει από τη διαμάχη» για το αν υπάρχει «Μακεδονική» ή «Τουρκική» μειονότητα στην Ελλάδα και την καλεί «να επικεντρωθεί στην προστασία των δικαιωμάτων για τον αυτοπροσδιορισμό, την ελευθερία της έκφρασης και στην ελευθερία του συνεταιρίζεσθαι των εν λόγω κοινοτήτων», προσθέτοντας: «Η Ελλάδα θα πρέπει να συμμορφωθεί πλήρως με τις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, ειδικά με αυτές τις αποφάσεις ότι μπορούν να χρησιμοποιούν τις λέξεις «Μακεδονική» και «Τουρκική» στο όνομά τους και να εκφράζουν ελεύθερα τις εθνοτικές ταυτότητες».

Επίσης, κάνει αναφορά σε «διακρίσεις κατά των Ρομά στην Ελλάδα», επισημαίνοντας, μεταξύ άλλων, ότι «πολλά παιδιά Ρομά είτε διαχωρίζονται σε σχολεία ή δεν έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση, λόγω της ταυτότητάς τους».

Η ανεξάρτητη εμπειρογνώμονας επικροτεί τις προσπάθειες της κυβέρνησης για την ανάπτυξη θετικών πολιτικών που συντονίζονται σε διυπουργικό επίπεδο από τον Υπουργό Εσωτερικών, μέσω του Ολοκληρωμένου Προγράμματος Δράσης για τους Ρομά. Ωστόσο, αναφέρει ότι «υπάρχουν σοβαρά προβλήματα από την εφαρμογή σε τοπικό επίπεδο, ιδίως όσον αφορά τις συνθήκες διαβίωσης και για το διαχωρισμό των Ρομά σε ορισμένα δημόσια σχολεία».

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ
Επιστροφή στην κορυφή
dartanian
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Μάρ 07, 2009 9:55 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Ο καθηγητής Stephen G. Miller, που δεν είναι Έλληνας, με βάση τη συμβατική του όρου έννοια, έγραψε και απυήθηνε την επιστολή που ακολουθεί στο αγγλόφωνο περιοδικό ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ, για να βάλει τα πράγματα στη θέση τους σε σχέση με την ιστορική αλήθεια της Μακεδονίας. Οι με τη συμβατική του όρου έννοια Έλληνες καθηγητές, που αμοίβονται με χρήματα του ελληνικού δημοσίου, άρα των Ελλήνων φορολογουμένων, τί να έπραξαν και τι συνεχίζουν να πράττουν άραγε σε αντίστοιχες διαστρεβλώσεις της ιστορίας;

January 22, 2009
Editor, Archaeology Magazine
36-36 33rd Street
Long Island City, NY 11106
U.S.A.
Αγαπητοί Κύριοι,
Διάβασα σήμερα το τεύχος Ιανουαρίου/Φεβρουαρίου της Αρχαιολογίας και με ανυπομονησία περιέτρεξα τις σελίδες στο άρθρο ‘‘Ενα γράμμα για την Μακεδονία’’ μόνο για να ανακαλύψω ότι ήταν ένα....γράμμα από την αρχαία Παιονία – την χώρα που εκτείνεται βορείως του όρου Βαρνούς και Όρβηλος. Ο απολογισμός του Λίβι για τη δημιουργία της Ρωμαικής επαρχίας της Μακεδονίας (45.29.7 και 12) δείχνει ξεκάθαρα ότι οι Παίονες ζούσαν βορείως αυτών των... βουνών (όπου σήμερα μορφοποιούν τα βόρεια γεωγραφικά όρια της Ελλάδος) και νοτίως των Δαρδανίων που είναι το σημερινό Κόσσοβο. Ο Στράβων (7 παρ.4) είναι ακόμα πιο λακωνικός λέγοντας ότοι η Παιονία ήταν Βόρεια της Μακεδονίας και η μόνη σύνδεση από τον έναν στον άλλον χώρο (ακόμα και σήμερα) ήταν διαμέσου του στενού φαραγγιού που διαρρέει ο Αξιός (ή Βαρδάρ) ποταμός. Με άλλα λόγια, η περιοχή που περιγράφεται από τον Matthew Brunwasser στο ‘‘Εχοντας τον Αλέξανδρο’’ ήταν η Παιονία της αρχαιότητας.
Παρα το αληθές γεγονός ότι κατακτήθηκαν από τον Φίλλιπο τον ΙΙ, πατέρα του Αλέξανδρου, το 359 π.Χ. (Diodorus Siculus 16.4.2), οι κάτοικοι της Παιονίας δεν ήταν ποτέ Μακεδόνες και δεν έζησαν ποτέ στην Μακεδονία. Πράγματι ο Δημοσθένης (Ολύνθιοι 1.23) μας αναφέρει ότι είχαν ‘‘υποδουλωθεί’’ από τον Φίλλιπο τον Μακεδόνα και ως εκ τούτου δεν ήταν Μακεδόνες. Ο Ισοκράτης (5.23) κάνει την ίδια αναφορά. Επί παραδείγματι, οι Αιγύπτιοι που κατακτήθηκαν από τον Αλέξανδρο κυβερνήθηκαν από τους Μακεδόνες, συμπεριλαμβανομένης και της γνωστής Κλεοπάτρας, αλλά δεν θεώρησαν ποτέ τους ευατούς τους Μακεδόνες, και η Αίγυπτος ποτέ δεν ονομάστηκε Μακεδονία (και μέχρι σήμερα απ’ όσο γνωρίζω δεν αναζητά τέτοιο όνομα). Φυσικά, όπως αναφέρει ο Θουκιδίδης (2.99), οι Μακεδόνες είχαν κατακτήσει μία ‘‘στενή λωρίδα της Παιονίας που εκτεινόταν κατά μήκος του Αξιού ποταμού από την εσωτερική μεριά της Πέλλας και κατέληγε στην θάλασσα. Κατ’ αυτό το τρόπο κάποιος θα μπορούσε να καταλάβει ότι κάτοικοι στην μοντέρνα δημοκρατία με κέντρο τα Σκόπια ονόμαζαν τους εαυτούς τους Παίονες και διεκδικούσαν σαν δική τους την γη που περιγραφόταν από τον Θουκιδίδη.
Αλλά γιατί, αντ’αυτού, οι σύγχρονοι άνθρωποι της αρχαία Παιονίας προσπάθησαν να αποκαλέσουν τους εαυτούς τους Μακεδόνες και την γή τους Μακεδονία;
Ο κος. Brunwasse (σελ. 55) ενώ αναφέρεται στις Ελληνικές αξιώσεις ‘‘ότι αυτό υπονοεί αξιώσεις επί του Ελληνικού εδάφους’’ και σημειώνει ότι ‘‘η βόρεια επαρχία της Ελλάδος επίσης ονομάζεται Μακεδονία’’, δεν λαμβάνει υπόψη του και δεν αναφέρει το γεγονός ότι η περιοχή αυτή της βόρειας επαρχίας της σύγχρονης Ελλάδος αποκαλείται συνεχώς Μακεδονία για πάνω από 2500 χρόνια (βλέπε inter alios, Ηρόδοτος 5.17; 7.128, et alibi).
Πάντως, η πιο πρόσφατη ιστορία μας δείχνει ότι οι Ελληνικές ανησυχίες δεν είναι χωρίς βάση. Επί παραδείγματι, ένας χάρτης που τυπώθηκε στα Σκόπια το 1992 (Εικ. 1) απεικονίζει ξεκάθαρα ότι η Μακεδονία επεκτείνεται από τα εδάφη της Παιονίας μέχρι το Όρος Όλυμπος στα νότια, πράγμα που σημαίνει ότι την αρχαία περιοχή των Παιόνων και η Μακεδονία παρουσιάζονται ως μία οντότητα. Οι ίδιες αξιώσεις εμφανίζονται σε ένα ψευδοχαρτονόμισμα που δειχνει ότι εκδόθηκε από την Κεντρική Τράπεζα της Μακεδονίας, το οποίο εμφανίζει ως "μακεδονικό" μνημείο τον Λευκό Πύργο της Θεσσαλονίκης, που ανήκει στην Ελλάδα (Εικ.2). Υπάρχουν πολύ περισσότερα παραδείγματα σε ημερολόγια, Χριστουγεννιάτικες κάρτες, αυτοκόλλητες ετικκέτες για προφυλακτήρες κλπ, και όλα απεικονίζουν τις ίδιες εδαφικές αξιώσεις.
Πέραν τούτο ο κος. Brunwasser σε άρθρο του έχει κάνει αναφορά (International Herald Tribune 10/1/08 ) στο έργο του ‘‘Μακεδονικού Ινσιντούτου για Στρατηγική Ερευνα 16:9’’ το οποίο αναφέρει ότι ‘‘σε ένα εδάφιο της Καινής Διαθήκης ένας Μακεδόνας εμφανίζεται στον Απόστολο Παύλο ικετεύοντάς τον: Ελάτε στην Μακεδονία και βοηθήστε μας’’. Αλλά ας δούμε πού πήγε ο Απ. Παύλος στην Μακεδονία; Στην Νεάπολη (Καβάλα), στους Φιλλίπους, στην Αμφίπολη, στην Απολλωνία, στη Θεσσαλονίκη και στη Βέροια (εδάφια 16:11- 17:10), πόλεις που βρίσκονται όλες στην Ιστορική Μακεδονία και καμία στην Παιονία. Τι αξιοπιστία μπορεί να έχουν οι ισχυρισμοί ενός Ινστιτούτου που έχει έδρα τα Σκόπια, που απαιτούν να ονομάζονται Μακεδονία, στηριζόμενα σε ένα ταξίδι που έγινε στην Μακεδονία της αρχαιότητας, η οποια είναι η σημερινή ομώνυμη βόρεια επαρχία της Ελλάδος;
Αναρωτιέμαι πού θα καταλήγαμε εάν ένα συγκεκριμένο μεγάλο νησί της νοτιοανατολικής ακτής των Ηνωμένων Πολιτείων (υπονοεί την Κούβα, σ.τ.μ.) ονόμαζε τον εαυτό του Φλώριδα, και είχε στο νόμισμά του μορφές του κόσμου του Disney και διένειμε χάρτες δείχνοντας την Μεγάλη Φλώριδα, στην όρια της οποίας ήταν αμερικανικά εδάφη.
Σαφώς δεν υπάρχει καμμία αμφιβολία για το τί είχε στο μυαλό του όταν αναφερόταν στο όνομα ‘‘Μακεδονία’’ ο Αμερικανός Γενικός Γραμματέας του Κράτους Edward Stettinius στις 26 Δεκεμβρίου 1944, όταν έγραψε:
“Οι υπηρεσίες του αμερικανικού κράτους έχουν επισημάνει με ιδιαίτερη ανησυχία τις προπαγανδιστικές φήμες και ανεπίσημες δηλώσεις που γίνονται υπέρ μιας αυτόνομης Μακεδονίας, που προέρχονται κυρίως από την Βουλγαρία, αλλά και από τις Γιουγκοσλαβικές αντιστασιακές ομάδες και άλλες πηγές, με τον υπαινιγμό ότι περιοχή της Ελλάδος συμπεριλαμβανόταν στο προβαλλόμενο εννιαίο κράτος. Αυτή η κυβέρνηση θεωρεί τη συζήτηση περί «Μακεδονικού έθνους», περί Μακεδονικής «πατρικής γης», ή περί Μακεδονικής «εθνικής συνείδησης» αδικαιολόγητη δημαγωγία που δεν αντιπροσωπεύει καμία εθνική ούτε πολιτική πραγματικότητα, και αποσκοπεί στη δημιουργία επιθετικών βλέψεων ενάντια στην Ελλάδα.»
[Πηγή: U.S. State Department, Foreign Relations vol viii, Washington, D.C., Circular Airgram (868.014/26Dec1944)].
Ο κος. Brunwasser (ένας κάτοικος της Βουλγαρίας), παρ’ όλα αυτά, πηγαίνει για να δηλωθεί με το προγανές ότι η Ελλάδα απαιτή ‘‘τον Αλέξανδρο ΙΙΙ των Μακεδόνων (Αλέηανδρος ο Μεγας)....σαν Ελληνας.’’
Αυτή η τοποθέτηση μου προκαλεί απορία. Τι υπάρχει για να διεκδικήσει; Ο προ-προ-προ πάππος του Αλέξανδρου, Αλέξανδρος Ι, πιστοποιήθηκε σαν Ελληνας στην Ολυμπία, και σύμφωνα με τα λόγια του πατέρα της Ιστορίας ‘‘Τυγχάνει να γνωρίζω ότι οι πρόγονοι του Αλέξανδρου είναι Ελληνες’’ (Ηρόδοτος 5:22). Ο πατέρας του Αλέξανδρου, Φίλλιπος, κέδρισε διάφορους ιππικούς αγώνες στην Ολυμπία και στους Δελφούς (Πλούταρχος, Αλέξανδρος 4:9; Moralia 105A), τα δυο πιο αντιπροσωπευτικά Ελληνικά ιερά στην Αρχαία Ελλάδα όπου μη-Ελληνες δεν επιτρεπόταν να αγωνιστούν. Εάν λοιπόν ο Φίλλιπος ήταν Ελληνας, δεν ήταν και ο γιος του Ελληνας;
Οταν ο Ευριπίδης –που πέθανε και θάφτηκε στην Μακεδονία (Θουκυδίδης apud Pal. Anth. 7.45; Παυσανίας 1.2.2; Diodorus Siculus 13.103) έγραψε το έργο του Αρχέλαος προς τιμή του μεγάλου-θείου του Αλέξανδρου, το έγραψε στα Σλαβικά;
Οταν έγραψε τις Βάκχες, ενόσω ήταν σε δίκη για τον Αρχέλαο, δεν τις έγραψε στα Ελληνικά, όπως δηλαδή μας παραδόθηκε; Η να υποθέσουμε ότι ο Ευριπίδης ήταν ‘‘Μακεδόνας’’ που έγραφε στα Σλαβικά (σε μια εποχή όπου η συγκεκριμένη γλώσσα δεν ήταν βεβαιωμένη) και το έργο του μεταφράστηκε στα Ελληνικά;
Ποια ήταν η γλώσσα της διδασκαλίας όταν ο Αριστοτέλης έκανε μάθημα στον Αλέξανδρο; Ποια γλώσσα έγινε γνωστή και διαδόθηκε από τον Αλέξανδρο στις εκστρατείες του στην Ανατολή;
Γιατί έχουμε τις αρχαίες επιγραφές στα Ελληνικά σε οικισμούς που ιδρύθηκαν από τον Αλέξανδρο τόσο μακριά, ακόμα και στο Αφγανιστάν, και καμία στα Σλαβικά;
Γιατί τα Ελληνικά έγιναν η αληθινή γλώσσα της αυτοκρατορίας του Αλέξανδρου εάν ήταν στην πραγματικότητα ‘‘Μακεδόνας’’.
Γιατί η Κενή Διαθήκη γράφηκε στα Ελληνικά και όχι στα Σλαβικά;
Στην σελίδα 57 του αποκαλούμενου ‘‘Γράμμα από την Μακεδονία’’ υπάρχει μια φωτογραφία από τον συγγραφέα να στέκεται μπροστά ‘‘απο ένα χάλκινο άγαλμα του Μ. Αλεξάνδρου στην πολή Πρίλεπ’’.
Τo άγαλμα είναι προφανώς σύγχρονο, αλλά η ερώτηση είναι εάν ο πραγματικός Αλέξανδρος της ιστορίας θα μπορούσε να διαβάσει τη Σλαβική επιγραφή κάτω από τα πόδια του. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η παρουσία των Σλάβων στην περιοχή είναι πολύ μεταγενέστερη των Ελλήνων, η απάντηση είναι προφανής.
Ενώ η έκθεση που έκανε ο κος. Brunwasser’s για την αρχαιολογική του έρευνα στην Παιονία είναι ευπρόσδεκτη, η υιοθέτηση και η προώθηση από πλευράς του της σύγχρονης πολιτικής θέσης των ανθρώπων της Παιονίας για τη χρήση του ονόματος Μακεδονία είναι πράξη όχι μόνο ανεπιθύμητη, αλλά και επιζήμια για τους αναγνώστες της Αρχαιολογίας που, όπως φαντάζομαι, ενδιαφέρονται για πραγματικά ιστορικά γεγονότα. Η απόφαση όμως να διαδοθούν αυτές οι ιστορικές αηδίες από ένα περιοδικό σαν την "Αρχαιολογία" – μια έκδοση του Αρχαιολογικού Ινστιτούτου της Αμερικής – είναι επιζήμια για την δική του φήμη.
Ας το πούμε για μια φορά ακόμα: η περιοχή της αρχαίας Παιονίας ήταν μέρος της Μακεδονικής Αυτοκρατορίας, όπως ήταν και η Εφεσσς, τα Θήρα, η Παλαιστίνη, η Μέμφιδα, η Βαβυλώνα, τα Τάξηλα, και πολλές ακόμα πόλεις. Μπορεί κατ’ αυτή τη λογική να είχαν γίνει ‘‘Μακεδονες’’ προσωρινά αλλά ποτέ κανείς από εκείνες τις περιοχές δεν ήταν φυλετικά πραγματικά ‘‘Μακεδόνας’’.
Επιτρέψτε μου να κλείσω αυτή την επιστολή, κάνοντας την εξής πρόταση για να λυθή το σύγχρονο ερώτημα για την χρήση του ονόματος ‘‘Μακεδονία’’. Η Ελλάδα πρέπει να προσαρτήση την Παιονία – αυτό έκανε και ο Φίλλιπος ΙΙ το 359 π.Χ. Και αυτό θα φαινόταν αποδεκτό από τους σύγχρονους κατοίκους εκείνης της περιοχής μια και υποστηρίζουν ότι είναι Ελληνες με την ιδιοποίηση του ονόματος Μακεδονία και του διασημότερου Μακεδόνα, του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Κατόπιν οι σύγχρονοι άνθρωποι αυτής της νέας Ελληνικής επαρχίας θα μπορούσαν να εργαστούν στην εκμάθηση και στην ομιλία, στο διάβασμα και στο γράψιμο της Ελληνικής γλώσσας, ενδεχομένως το ίδιο καλά όπως εκάνε και ο Αλέξανδρος.

Με εκτίμηση

Stephen G. Miller
Professor Emeritus, University of California,
Berkeley

PS: Για πληρέστερη εξέταση των αρχαίων στοιχείων σχετικά με την Παιονία Δείτε:
I. L. Merker, “The Ancient Kingdom of Paionia,” Balkan Studies 6 (1965) 35-54
cc: C. Brian Rose, President, Archaeological Institute of America
Hillary Rodham Clinton, Secretary of State of the United States of America
Dora Bakoyiannis, Minister of Foreign Affairs of Greece
Antonis Samaras, Minister of Culture of Greece
Olli Rehn, European Commissioner for Enlargement
Erik Meijer, Member, European Parliament
Πηγή: Παμμακεδονική (Μύνημα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της κ. Ν. Γκατζούλη, ¾πατης Προέδρου της Παμμακεδονικής), http://macedonia-online.blogspot.com
Επιστροφή στην κορυφή
dartanian
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Μάρ 08, 2009 12:29 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Με τα πρόσφατα επεισόδια που προκλήθηκαν στις αρχές Μαρτίου εις βάρος Ελλήνων εκδρομέων στην ΠΓΔΜ και συγκεκριμένα στην Λίμνη Αχρίδα, παρατηρήθηκε και πάλι το τραγελαφικό φαινόμενο η Λίμνη να αναφέρεται «σλαβιστί» ως «Οχρίδα»...

Εκατοντάδες δημοσιεύματα και αναφορές του συνόλου σχεδόν των ΜΜΕ της Χώρας μας, κάνοντας αναφορά στα γεγονότα χρησιμοποίησαν παραφρασμένη την ονομασία της Λίμνης, όπως την αποκαλούν οι βόρειοι γείτονές μας...

Στις παραλίμνιες περιοχές της Λίμνης Αχρίδος, κατοικούν στις μέρες μας, χιλιάδες ´Ελληνες, οι οποίοι και αποκαλούν την Λίμνη τους, με το κανονικό της όνομα σε πείσμα των Σκοπιανών...Την σθεναρή τους αυτή στάση, πληρώνουν με διώξεις και πολλές φορές με τιμωρίες...´Οποιος συμπατριώτης μας τολμήσει ,στην τουριστική αυτή περιοχή, και αναγράψει (κυρίως στα καταστήματα, στις πινακίδες) την λέξη «Αχρίδα» και όχι «Οχρίδα», διώκεται...
(Η ΑΧΡΙΔΑ ιδρύθηκε την εποχή του Χαλκού από τον Κάδμο με το όνομα Λυχνίδα ή Λυχνιδός. Πρόκειται για μια από τις αρχαιότερες ελληνικές πόλεις και αποτέλεσε, κατά τους ιστορικούς τη Βόρειο Ακρόπολη του Ελληνισμού. Κατά την Βυζαντινή εποχή η Αχρίδα έγινε σημαντικό επισκοπικό κέντρο και αποτέλεσε μια σημαντική εστία για τη διάδοση της χριστιανικής και ελληνικής παιδείας στους σλαβικούς πληθυσμούς της Βαλκανικής. Σήμερα βρίσκεται η έδρα της Αρχιεπισκοπής της Αχρίδος που υπάγεται στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Σερβίας. Η αυτοαποκαλούμενη: "Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία", που δημιουργήθηκε πρόσφατα, αντικανονικά, έχει έδρα τα Σκόπια και δεν αναγνωρίζεται από καμία Ορθόδοξη Εκκλησία.)


´Ομηρος Φωτιάδης
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    patari.org Αρχική σελίδα -> Πολιτική συζήτηση Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Hellenic (Greek) by Alex Xenias - Διορθώσεις:Αλφόνσος Πάγκας